آشپزی و دوستی
آشپزی و دوستی
غذاهای ایرانی و خارجی و انواع دسرها وخواص میوه ها
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 اسفند 1389برچسب:, توسط سارا هی |

 

سلام امروز میخوام در مورد ارزش غذایی عسل براتون مطالبی رو قرار بدم امیدوارم  مورد استفادتون قرار بگیره.

ارزش غذایی عسل :

همه ما  نه شاید تعداد زیادی از ما برای صبحانه و یا عصرانه از عسل استفاده کنیم  آیا به جز اینکه عسل زخم ها را التیام میبخشه و برای سلامتی بدن مفید هست چیز دیگری از این غذا که عسل نام داره میدونید؟  نه خیلی از شما عزیزان چیزی در مورد این غذای پر ارزش چیزی نمیدونید فقط میخوریدش و فکر میکنید با خوردن اون جوش میزنید اما نه اینطور نیست طرز فکرتون اشتباه هست  عسل اصلآ جوش به همراه خود ندارد بلکه عسل های غیر طبیعی این عمل را ایجاد میکنند پس مواظب خریدن عسل اصل باشید تا فرع اون رو بهتون به قول معروف نندازن.من درمورد ارزش غذایی این عسل زیباو دوست داشتنی مطالبی رو جمع آوری کردم تا بتونید مطالعه و نظر تعدادی از شما که غلط هست در موردش عوض بشه پس با من همراه شوید.

عسل لطیف ترین و مفید ترین  محصولات آفرینش هست که در سایه کار خستگی ناپذیر زنبوران عسل از شهد گل های رنگا رنگ زیبا تهیه میشه و اون رو در اختیار ما میزارن.

عسل غذایی بسیار قوت دار است هر 100 گرم عسل  بیش از 300 کالری حرارت ایجاد میکنه . عسل با حجم کمی که دارد غذایی استثنایی است که ارزش غذایی اون بالا هست. عسل غذایی خارق العاده است  همه گونه ویتامین  و املاح  معدنی و آنزیم های گوناگون دارد  که هر یک  از آنها  برای بدن  انسان  لازم است .

قند موجود در عسل  از گلوکز و فروکتوز و ساکارز تشکیل شده است  که تمام  این مواد قندی  مستقیمآ  جذب بدن می شود . 70 تا 80 درصد  قند عسل از قند های ساده است .انرژی تولید شده از خوردن عسل  را میتوان فورآ مصرف کرد  به همین دلیل عسل جزو غذاهای مغذی است .

مواد معطری که در عسل وجود دارد  مطبوع و اشتها آور است .

 املاح معدنی اون  برای  دستگاه بدن لازمه چون عسل حاوی آهن است که  دشمن کم خونی  است و فسفر عسل سلول های مغز رو تقویت میکنه  و دیگر املاح معدنی اون جذب بدن میشه  عسل طبیعی عنصر مخصوصی برای حفاظت دارد که یک ماده  ضد عفونی  کننده  طبیعی است  و اون را از هرگونه فساد کاملآ حفظ میکند . نام این ماده  اسید فرمیک است . بلآخره  عسل حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین های ( بی و سی و آ ) است که از این لحاظ هم غذای مخصوص رشد  و حفظ عضلات  است . در ظمن که یادم رفت عسل پروتئین  نیز دارد.

خواص درمانی عسل:

عسل از غذا های معجزه گر طبیعت است  عامل موثر ی در تجدید  قوای جوانی است  و می تواند  از پیری  زودرس  جلوگیری کند  و به انسان عمری طولانی ببخشد. 

عسل برای زخم معده  و زخم اثنی عشر مفید است  و برای بیمارانی  که ورم مفاصل و رماتیسم و بی خوابی و یرقان دارند سودمند است .

عسل به افزایش مقاومت بدن و هضم غذا کمک می کند  و همچنین کمک موثری  برای رشد  و نمو کودکان  و نیز  تقویت  حافظه افراد است.

کسانی که عسل میخورند  از  ابتلا  به سرطان  محفوظ می مانند.  این ماده طبیعی  برای دستگاه  اعصاب و تقویت عضلات  بدن و رفع خستگی  انسان مفید و موثر است  همینطور برای  رفع دوران  نقاهت  بیماران  و ضعف قلب و اختلالات  جریان  خون و نارسایی شریان ها نافع است و معجزه میکنه  به جرآت میتونم بگم که  عسل میتونه شفا و درمان هر دردی به حساب بیاد .

امیدوارم کمال استفاده رو برده باشید خیلی دوستون دارم مواظب خودتون باشید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.